بلاگ

انواع تبلت دانش آموزی را بشناسید

بهترین تبلت دانش آموزی کدام است

یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های دیجیتالی که توسط دانش‌آموزان و دانشجویان مورداستفاده قرار می‌گیرد، تبلت دانش آموزی نام دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که عمر این‌گونه تبلت‌ها تمام شده و دیگر کاربردی ندارند. اما همچنان نیز این دستگاه‌ها می‌توانند بخش زیادی از نیازهای دانش‌آموزان را پاسخ دهند. ما در این مطلب قصد داریم که به بررسی این نکته بپردازیم که تبلت‌های دانش‌آموزی چه کاربردهایی دارند و چگونه می‌توان بهترین آنها را تهیه کرد.

آیا تبلت دانش آموزی خوب است؟

این روزها با عرضه انواع مختلف گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها، بسیاری از افراد باور دارند که دیگر نیازی به تبلت نداریم، اما با توجه ‌به گسترش هر چه بیشتر آموزش مجازی، بیش از گذشته تبلت‌ها اهمیت و کارایی خود را نشان می‌دهند. با وجود اینکه گوشی‌های هوشمند از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند و نمونه‌های جدیدی از آنها را نیز می‌توانیم پیدا کنیم که صفحه‌نمایش بزرگی هم دارند، اما همچنان به‌اندازه تبلت‌ها برای آموزش مناسب نیستند. مخصوصاً برای کودکان که بهتر است یک صفحه بزرگ در اختیارشان باشد تا بتوانند به راحتی مطالب درسی را مشاهده کنند.

اگر تصور می‌کنید که خرید لپ‌تاپ دانش‌آموزی یعنی خرید یک ساله لپ‌تاپ ارزان‌قیمت با حداقل امکانات، اشتباه می‌کنید؛ چراکه چنین دستگاهی نمی‌تواند نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کند. تبلت باید حداقل ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا هم خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان را اذیت نکرده و نیازهای نه‌چندان سنگین دانش‌آموزان را به راحتی تامین کند.

بهترین تبلت دانش آموزی کدام است

چه تبلتی برای دانش‌آموزان مناسب است؟

تبلت دانش آموزی را می‌توان یک دستگاه کاربردی معرفی کرد که از ویژگی‌های حداقلی برخوردار باشد. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • اندازه و کیفیت نمایشگر

مطمئناً مهمترین بخشی که دانش‌آموزان با آن تعامل دارند و در زمان یادگیری به آن تکیه می‌کنند، نمایشگر تبلت است. بهتر است دنبال انواع استانداردی باشید که توسط برندهای معتبر تولید شده و کیفیت حداقلی موردنظر را داشته باشند؛ چرا که تبلت‌های دانش‌آموزی ارزان‌قیمت از نمایشگری با سطح کیفی پایین‌تری برخوردار هستند. بهترین گزینه صفحه‌نمایش برای تبلت‌های دانش‌آموزی را می‌توان صفحه‌های 8 تا 10 اینچ عنوان کرد. در این ‌بین حداقل رزولوشن کیفیت تصویر نیز بهتر است در حد ۱۲۸۰ * ۸۰۰ پیکسل باشد تا موجب آسیب‌دیدگی چشم‌ها در طی زمان نشود. هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد، کیفیت نمایش جزئیات نیز بیشتر بوده و چشم فرزندان شما کمتر اذیت خواهد شد.

  • باتری

بهترین تبلت دانش آموزی تبلتی است که باتری آن با وجود استفاده‌های مختلف بتواند یک روز کامل دوام بیاورد؛ به ‌این ‌ترتیب فرزندانتان مجبور نخواهند بود که به‌صورت ۲۴ ساعته لپ‌تاپ خود را به برق وصل کنند. درواقع انجام تکالیف، شرکت در کلاس‌های آنلاین و بررسی درس هر کلاس از جمله عواملی هستند که بیش از آنچه که تصور می‌کنید مصرف باتری دارند. بنابراین مانند باتری گوشی نیاز به مراقبت دارد و در صورت خرید تبلت دست دوم، باید به اورجینال بودن باتری آن نیز توجه کرد.

به طور مثال یک تبلت ۱۰ اینچی باید حداقل از ظرفیت باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار باشد. در مقابل هرچه سایز صفحه‌نمایش افزایش پیدا کند، این میزان باید تغییر یابد. به طور مثال تبلت‌هایی با اندازه ‌بزرگ در ۱۱ یا ۱۲ اینچی لازم است که نزدیک به ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت داشته باشند تا بتوانند یک روز کامل دوام بیاورند.

  • پردازنده تبلت

بررسی پردازنده تبلت نیز در زمان خرید آن اهمیت بالایی دارد؛ چراکه بخش عمده‌ای از وظایف پردازشی دستگاه بر عهده پردازنده تبلت دانش آموزی خواهد بود. بسیاری از دانش‌آموزان از تبلت تنها برای یادگیری و شرکت در کلاس‌های خود استفاده می‌کند، از این‌ رو کارهای پردازشی خیلی سنگین را انجام نمی‌دهند و بسیاری اوقات نیازهای آنها با یک پردازنده چهار هسته‌ای به راحتی برطرف می‌شود. اگر به دنبال آن هستید که که چندین سال فرزندتان از تبلت استفاده کند و با مشکل مواجه نشود، یک پردازنده هشت هسته‌ای می‌تواند خیال شما را تا مدت‌ها راحت کند.

  • رم تبلت

رم در واقع حافظه پردازشی دستگاه به شمار می‌رود که نباید آن را با حافظه داخلی اشتباه بگیریم. بیشتر تبلت‌های دانش‌آموزی موجود در بازار از سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند و از حداقل رم موردنیاز خود برخوردار هستند. با اینکه نمی‌توان از تمام ظرفیت رم استفاده کرد و در مقابل ظرفیت کم آن می‌تواند کندی دستگاه را به دنبال داشته باشد، بهتر است که تبلت‌هایی با رم ۲ یا ۳ گیگابایتی استفاده کنید تا پردازش روان‌تری داشته باشند و کمتر با کندی دستگاه مواجه شوید. در این مورد نیز رم ۴ گیگابایتی بهترین انتخاب است، اما هزینه بالاتری را می‌طلبد.

  • حافظه داخلی تبلت

با توجه ‌به اینکه دانش‌آموزان نیاز دارند که برنامه‌های مختلفی را نصب‌کرده و فایل‌های متفاوتی را دریافت، مطالعه و ارسال کنند، پیشنهاد ما به شما این است که تبلت دانش آموزی را خریداری کنید که از حافظه داخلی حداقل ۳۲ گیگابایت برخوردار باشد تا با کمبود فضا مواجه نشوید. در حال حاضر نمونه‌هایی را نیز می‌توان با ۱۶ گیگابایت حافظه در بازار مشاهده کرد که خرید آنها توصیه نمی‌شود؛ چرا که حافظه در مدت‌زمان کوتاهی پر شده و موجب کند شدن دستگاه می‌شود.

  • دوربین

دوربین تبلت دانش اموزی به‌اندازه دوربین گوشی‌ها اهمیت ندارد، از جهت لازم نیست که تبلت دانش آموزی با دوربین فوق‌العاده باکیفیت تهیه کنید. البته نباید این نکته را فراموش کرد که برای شرکت در کلاس‌های آنلاین دوربین سلفی باید مناسب باشد و کیفیت مطلوبی داشته باشد. در مقابل دوربین پشتی نیز باید برای ثبت مناسب تصاویر تکالیف و ارسال آنها از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار باشد. بر همین اساس پیشنهاد ما این است که تبلتی را بخرید که دوربین اصلی آن حداقل ۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن نیز حداقل ۵ مگاپیکسلی باشد.

بهترین تبلت دانش آموزی

بهترین تبلت دانشجویی کدام است؟

در کنار اینکه تبلت دانش آموزی برای دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است، بسیاری از دانشجویان نیز ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت و جاگیر از تبلت‌های دانشجویی استفاده کنند. در ادامه قصد داریم که چند مورد از بهترین تبلت‌های دانشجویی موجود در بازار ایران را برایتان معرفی کنیم.

تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۳

تبلت Surface Pro 3 در حال حاضر یکی از بهترین تبلت‌های بازار به شمار می‌رود که ویندوز ۸.۱ نیز روی آن در حال اجرا است. این تبلت با برخورداری از صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی برای دانش‌آموزان و دانشجویان انتخابی بسیار مناسب است و برای استفاده از انواع نرم‌افزارهای آفیس همچون OneNote سایز مناسب و معقولی دارد. از نظر برخی از کاربران ویندوز ۸.۱ این دستگاه، یک عیب بزرگ به شمار می‌رود؛ اما چنین نیست چراکه می‌تواند نیازهای اولیه دانشجویان را به‌خوبی برطرف کرده و با برخورداری از صفحه‌نمایش لمسی، لذت مطالعه را تا حد زیادی افزایش دهد.

اپل ای پد ایر

کمپانی اپل از جمله شرکت‌های بزرگی است که در کنار تولید گوشی‌های هوشمند، بهترین محصولات آموزشی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان تولید کرده است. یکی از محصولات بسیار کاربردی این کمپانی تبلت اپل آی‌پد ایر است که از ویژگی‌هایی همچون پردازنده دو هسته‌ای ۱٫۳GHz، دوربین عقب و جلو، سایز صفحه ۱۰.۱ اینچی و وزن ۴۶۹ گرمی برخوردار است. با انتشار مایکروسافت آفیس برای آی‌پد در حال حاضر بسیاری از دانشجویان برای مسائل تحصیلی و آموزشی خود از بین این دستگاه کمک می‌گیرند؛ چراکه کاربری روان و کارکرد ساده و مناسبی دارد.

سامسونگ گلکسی تب A7 لایت

سامسونگ به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب برند اپل، در حال حاضر یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود. این کمپانی کره‌ای در زمینه ساخت تبلت‌ها نیز فعالیت بالایی دارد و در چند سال اخیر توانسته محصولات فوق‎العاده‌ای را در این زمینه خلق کند. یکی از بهترین انواع تبلت‌های سامسونگ برای استفاده دانشجویان را می‌توان تبلت گلکسی تب A7 لایت عنوان کرد که ظاهری زیبا و باریک دارد. نمایشگر این تبلت ۸.۷ اینچی بوده و می‌تواند انواع تصاویر را با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۳۸۰ به راحتی نمایش دهد. از سیستم‌عامل اندروید 11 برخوردار بوده و قابلیت پشتیبانی از انواع سرویس‌های ارتباطی چون ۳G ، ۴G ،WIFI را نیز دارد. حافظه دستگاه نیز ۳۲ گیگابایت است.

تبلت لنوو Lenovo Tab M10

یکی از بهترین انواع تبلت دانشجویی را می‌توان تبلت لنوو تب ده معرفی کرد که طراحی ساده، باریک و سبکی دارد، از نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۲۸۰۰ پیکسل برخوردار بوده و وضوح و دقت رنگ بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم‌عامل این تبلت اندروید ۹ و قابل ارتقا است و با قیمت مناسبی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. قدرت پردازش بالای این تبلت از جمله مواردی است که باعث می‌شود دانشجویان بتوانند انواع کارها و پروژه‌های خود را به راحتی مدیریت کنند‌. برخورداری از دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی شاید چندان کاربردی به نظر نرسد، اما می‌تواند حداقل نیازهای دانشجویان را برطرف سازد.

بهترین تبلت دانش آموزی کدام است؟

چگونه تبلت دانش آموزی تهیه کنیم؟

اگر به دنبال خرید تبلت دانش آموزی هستید، ابتدا بگذارید این نکته را برایتان مشخص کنیم که امروزه بسیاری از تبلت‌های دانش‌آموزی تقلبی هستند و به جای نمونه اصلی به فروش می‌روند. از این ‌جهت لازم است در زمان خرید ۵ اصل را موردتوجه قرار دهید تا به‌ این‌ترتیب جنس اصل و باکیفیت بالایی را در دسترس داشته باشید. این ۵ اصل عبارتند از:

  • توجه به بسته‌بندی تبلت
  • بررسی با کد IMEI
  • اعتبار فروشگاه‌ها و مرکز خرید
  • آکبند بودن تبلت
  • دقیق بودن آرم تبلت

اگر به دنبال خرید تبلت دانش آموزی اصل با قیمت مناسب هستید، همین حالا به فروشگاه ما سر بزنید. ما در فروشگاه «گوشی جانبی» انواع مختلف تبلت دانش آموزی و دانشجویی سامسونگ، لنوو، ایسوس، اپل و… را با ضمانت اصالت کالا در اختیارتان قرار می‌دهیم. شما می‌توانید مدل مناسب خود را در این سایت سفارش داده و به راحتی درب منزل تحویل بگیرید. تمامی محصولات ما از گارانتی برخوردار هستند و برای آنها زمان تست نیز در نظر گرفته شده است. با پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز می‌توانید در هر زمان که نیاز به راهنمایی داشتید با مشاوران ما در ارتباط باشید و سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین شما می‌توانید برای تبلت خود هندزفری اورجینال در دو برند مک دو دو و رسی خریداری کنید و از ما تخفیف بگیرید

بهترین تبلت دانش آموزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *