بلاگ

باتری گوشی چند سال عمر میکند؟

طول عمر باتری گوشی

شاید هیچ چیز بدتر از این نباشد که حین استفاده از گوشی برای کاری بسیار مهم، گوشی به دلیل اتمام شارژ خاموش شود. این موضوع به دلیل کاهش عمر باتری به مرور زمان رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این کار، بهتر است گوشی‌هایی با باتری بسیار قدرتمند استفاده کنید. باتری‌های قدرتمند دارای ظرفیت بسیار مناسبی هستند. با این حال عمر باتری گوشی چند سال است؟ چه زمانی باید به فکر تعویض باتری باشیم؟ در این مقاله به تشریح این موارد خواهیم پرداخت.

عمر باتری گوشی چند سال است؟

اگر از زمان خرید موبایل 3 یا 4 سال می‌گذرد، احتمال خراب شدن و نیاز به تعویض آن بسیار زیاد خواهد بود. طول عمر باتری یکی از مسائل مهمی است که همه ما موقع خرید گوشی به آن توجه می‌کنیم. یکی از دلایل اهمیت این موضوع، هزینه‌های سنگین خرید و تعویض باتری گوشی است. البته دلایل دیگری هم برای کاهش عمر باتری وجود دارد. اگر نکات مربوط به نگهداری از باتری را رعایت نکنید، احتمالا خیلی زودتر باید به فکر تعویض باشید.

باتری گوشی قطعه بسیار مهمی محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر از آن به خوبی مراقبت کنید، سال‌های زیادی سالم باقی خواهد ماند. بهتر است با نکات و نحوه صحیح نگهداری از باتری حین استفاده از موبایل آشنا شوید. عوامل زیادی روی طول عمر باتری تاثیرگذارند که یکی از این موارد، ساختار باتری است. ساختار باتری باید به نحوی باشد که قدرت و میزان شارژ باتری را مشخص کند.

یکی دیگر از موارد مهم در طول عمر باتری، جنس آن است. باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل بیشتر برای گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع باتری‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند. با این حال در برابر حرارت بالا حساسیت زیادی از خود نشان می‌دهند. اگر عمر باتری گوشی شما بعد از گذشت یک سال کاهش پیدا کرد، باید بررسی‌های دقیق‌تری انجام دهید. برای گوشی‌های هوشمند برندهای مطرح مثل سامسونگ، اپل، هواوی و … از باتری‌های باکیفیت‌تری استفاده می‌کنند.

چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم؟

چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم؟

این که باتری گوشی چند سال عمر میکند از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع برای گوشی‌های سامسونگ هم صدق می‌کند. طبق بررسی‌ها باتری 3000 میلی‌آمپری گلکسی نوت 5 با یک بار شارژ کامل، قابلیت مکالمه به مدت 28.5 ساعت را دارد. همچنین مدت زمانی در حدود 11 ساعت وبگردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در مورد گلکسی اس 5 هم باید گفت که دارای باتری با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر است. این یعنی هنگام استفاده از اینترنت وای فای، مدت زمان نزدیک به 10 ساعت دوام می‌آورد. همچنین برای مشاهده 11 ساعت تماشای فیلم به صورت بی‌وقفه مناسب است. با این حال در صورت ماندن روی حالت استندبای، گوشی تا 72 ساعت شارژ نگه خواهد داشت. به عبارت دیگر با یک بار شارژ کامل در حدود 3 روز کارایی خواهد داشت. در مورد برقراری تماس تلفنی هم باید گفت که با یک بار شارژ در حدود 21 ساعت و 20 دقیقه زمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به طور کلی گوشی‌های سامسونگ عمری در حدود 3 تا 4 سال دارند. در صورت استفاده بهینه می‌توانید بیشتر هم از آنها استفاده کنید. هنگام تعویض باتری هم از اصل بودن باتری جدید اطمینان حاصل کنید. باتری‌های متفرقه و غیراصل ضرر بیشتری برای خود گوشی دارند. برای افزایش عمر باتری گوشی راه های مختلفی وجود دارد

طولانی‌ترین عمر باتری موبایل

در پاسخ به سوال باتری گوشی چند سال عمر میکند؟ گفتیم که معمولا این مدت بین 3 تا 4 سال تخمین زده می‌شود. با این حال برخی از گوشی‌ها دارای باتری‌های بسیار قدرتمندتری هستند. در ادامه در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قوی‌ترین باتری گوشی

 Oukitel WP6 دارای باتری 10 هزار میلی‌آمپری است. این ظرفیت باتری برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها بسیار ارزشمند است. این گوشی با یک بار شارژ کامل در حدود 3 روز شارژدهی خواهد داشت. وجود فناوری شارژ سریع 18 واتی هم باعث شارژ کامل گوشی در مدت 3 ساعت می‌شود. به این ترتیب برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار مناسب است.

یکی دیگر از گوشی‌هایی که باتری با ظرفیت بالا دارد، گلکسی M41 است. این گوشی ظرفیتی نزدیک به 7000 میلی‌آمپر دارد. همچنین دارای شارژر 25 واتی است. استفاده از این گوشی نیاز بسیاری از کاربران در مورد میزان شارژدهی باتری را برطرف می‌کند.

گوشی موتورولا یکی دیگر از گوشی‌هایی است که باتری قدرتمندی دارد. باتری این گوشی ارزان و به‌صرفه، قابلیت شارژدهی روزانه تا 12 ساعت را هم داراست. همچنین از شارژ بی‌سیم 18 واتی بهره می‌برد. این موضوع باعث می‌شود تا سریع‌تر شارژ شود.

بهترین گوشی از نظر باتری

همانطور که می‌دانید، گوشی‌های زیادی از برندهای مختلف در بازار وجود دارند. هر کدام از این گوشی‌ها دارای باتری‌های مختلفی هستند. با این حال برخی از این گوشی‌ها باتری‌هایی با ظرفیت و طول عمر بالایی دارند. حال شاید این سوال مطرح شود که بهترین باتری گوشی چند سال عمر میکند؟ پاسخ به این سوال دقیق نیست. چرا که طول عمر باتری به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر نکات و نحوه صحیح استفاده از باتری موبایل رعایت شود، عمر باتری بیشتر هم خواهد شد.

شاید بتوان گوشی سامسونگ گلکسی M51 را از نظر ظرفیت باتری بهترین گوشی دانست. این موضوع به دلیل ظرفیت 7000 میلی‌آمپری آن است. باتری این گوشی دارای شارژر سریع 25 واتی است. همچنین بعد از شارژ کامل تا 156 ساعت هم قابلیت شارژدهی دارد. این گوشی از نظر توانایی پردازش حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما از نظر عمر و ظرفیت باتری در صدر لیست قرار می‌گیرد.

برای شارژ کامل این موبایل، باید چیزی در حدود 1 ساعت و 47 دقیقه منتظر بمانید. شاید در وهله اول زمان زیادی به نظر برسد، اما باتوجه به ظرفیت بالای باتری کاملا می‌ارزد.

برخی گوشی‌های موجود در بازار از باتری‌های با ظرفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند

باتری گوشی چند سال عمر میکند؟

بهترین گوشی از نظر فست شارژ

بعد از یافتن پاسخ سوال باتری گوشی چند سال عمر میکند، نوبت به بررسی تکنولوژی فست شارژ یا شارژ سریع می‌رسد. شارژ سریع امروزه به دلیل حساسیت زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. فناوری‌های زیادی ازجمله FastCharge Super VOOC، Quick Charge و … برای شارژ سریع گوشی‌های موبایل طراحی می‌شوند.

از این فناوری‌ها در ابتدا فقط برای گوشی‌های پرچمدار و گران قیمت استفاده می‌شد. با این حال امروزه از این فناوری در گوشی‌های میان‌رده هم استفاده می‌شود. برخی از فناوری‌های شارژ سریع دارای ماهیت اختصاصی هستند. یعنی فقط با شارژر یا آداپتور مخصوص خود شارژ می‌شوند.

اگر برای گوشی‌های دارای این فناوری از آداپتور خصوص استفاده نکنید، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. از بهترین گوشی‌های دارای شارژ سریع می‌توان به ریلمی GT نئو، شیائومی 12 پرو، آیفون 13، هواوی P50 و گلکسی اس 22 الترا اشاره کرد.

شیائومی 12 پرو یکی از بهترین گوشی‌های برند شیائومی است. این گوشی علاوه‌بر قابلیت‌های فنی بالایی که دارد از باتری قدرتمند با ظرفیت 4600 میلی‌آمپر هم بهره می‌برد. این باتری عمر و شارژدهی بسیار مناسبی دارد. همچنین از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. فناوری شارژ سریع این محصول 120 وات است. به این ترتیب در کمتر از 20 دقیقه گوشی را کاملا شارژ می‌کند!

ظرفیت باتری گوشی‌های سامسونگ

ظرفیت باتری گوشی‌های سامسونگ

برای سنجش ظرفیت و آگاهی از این که باتری گوشی چند سال عمر میکند، روش‌های زیادی وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از برنامه‌های مختلفی مثل viSerDevice است. این برنامه‌ها میزان استفاده از گوشی را می‌سنجند. از این طریق می‌توان قدرت باتری‌های گوشی‌های سامسونگ را بررسی کرد.

جالب است بدانید که قوی‌ترین باتری در بین محصولات سامسونگ در اختیار میان‌رده‌های این برند است. گوشی‌های سامسونگ ظرفیت بالایی دارند. به همین دلیل مدت زمان شارژدهی بالایی هم خواهند داشت. برخی از این گوشی‌ها عبارتند از گلکسی A42، گلکسی M30s، گلکسی A31، گلکسی A32 و … . هر کدام از این گوشی‌ها دارای رنج قیمت متفاوتی هم هستند؛ با این حال به عنوان میان‌رده شناخته می‌شوند.

از کجا بفهمیم عمر باتری گوشی آیفون چقدر است؟

برای مشاهده و آگاهی از عمر باتری گوشی‌های آیفون روش‌های زیادی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین کارها، مراجعه به تنظیمات خود گوشی است. برای این کار کافیست به قسمت تنظیمات رفته و گزینه باتری را انتخاب کنید. در این قسمت عددی به عنوان درصد ذکر شده است. این عدد همان باتری هلث یا سلامت باتری گوشی آیفون شماست.

در این بخش همچنین اطلاعات مفیدی، ازجمله استفاده از باتری در 10 روز گذشته، 24 ساعت قبل و … نیز وجود دارد. درصدی که در مقابل عنوان Maximum Capacity نوشته می‌شود، بیانگر درصد سلامت یا عمر مفید باتری شماست. هرچقدر این درصد به 100 نزدیک‌تر باشد، بهتر خواهد بود. همچنین اگر این عدد از 80 کمتر شود، باید کم کم به فکر تعویض باتری موبایلتان باشید.

برای بررسی درصد سلامت باتری آیفون با جزئیات بیشتر، می‌توانید از برنامه‌های دیگری هم استفاده کنید. این برنامه‌ها، عبارتند از iBackuoBot، CoconutBattery و … .

سخن پایانی

تشخیص این که باتری گوشی چند سال عمر میکند کار چندان دشواری هم نیست. معمولا شرکت‌های سازنده عمر باتری‌ها را بین 3 تا 5 سال تخمین می‌زنند. با این حال عوامل زیادی روی کاهش یا افزایش عمر آنها تاثیرگذار هستند. به همین دلیل بهتر است با نحوه استفاده صحیح از باتری گوشی هوشمند آشنا شوید. در این مطلب سعی کردیم بعد از معرفی گوشی‌هایی با باتری قدرتمند و فناوری شارژ سریع، نکاتی را هم در مورد بهبود وضعیت سلامت باتری‌های مختلف ارائه دهیم.

فروشگاه اینترنتی گوشی جانبی مرکز خرید عمده و تکی انواع گوشی هوشمند، ساده و مینی از برندهای مختلف به صورت اورجینال و اصلی می باشد. این محصولات از گارانتی هفت روز مهلت تست و یا گرانتی 18 ماه شرکتی برخوردارند. مشتریان محترم می‌توانند با انتخاب نام برند، گوشی موبایل مورد نظر خود را انتخاب و پس از بررسی مشخصات آن را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی گوشی جانبی خریداری نمایند.

تشخیص اصل یا تقلبی بودن باتری گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *